Gra rozpoczyna się na podobnej do Alcatraz wyspie więziennej w pobliżu amerykańskiego miasta Stilwater. Dwóch strażników udaje się do skrzydła szpitalnego po tym, jak dowiadują się, że anonimowy przywódca gangu przestępczego, którego kiedyś się obawiano, o nazwie „Święci”, obudził się z pięcioletniej śpiączki. Tymczasem inny więzień, Carlos, trafia do skrzydła szpitalnego i – zainspirowany opowieściami o Świętych – przekonuje swojego byłego przywódcę, by z nim uciekł. W gradem kul uciekają z więzienia i wracają motorówką do Stilwater.
Jednak w ciągu pięciu lat wiele się zmieniło. Większość byłych członków The Saints opuściła gang lub uciekła z miasta. Miasto jest przebudowywane nie tylko przez nikczemną korporację Ultor (tak, tę z „Red Faction”) – ale także trzy inne gangi zajęły dawne miejsce Świętych. Chociaż Carlos sugeruje, że teraz były przywódca Świętych może chcieć się przyczaić lub wydostać z miasta, mają inne plany.
Jakiś czas później przywódca Świętych dowiaduje się, że ich były współpracownik Johnny Gat jest w sądzie, stawiając czoła setkom zarzutów o morderstwo i karze śmierci. Po wyrwaniu go z gmachu sądu i brutalnej kradzieży wypełnionych ruinami jaskiń pod starym kościołem od bezdomnych, którzy tam mieszkali, przywódca Świętych ogłasza jaskinie nową siedzibą gangu i zaczyna wymyślać plan ponownego… zbuduj gang i ponownie przejmij Stilwater…
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz